Ciljevi oko solarne energije trebaju biti višestruko ambiciozniji

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
Stjepan Talan, predsjednik Uprave i vlasnik varaždinskog Solvisa/Foto:Poslovni dnevnik, screenshot

Varaždinska tvrtka Solvis već je duže vrijeme poznata po svojim solarnim panelima, a lani je stekla i globalnu prepoznatljivost kada je potpisala ugovor s Googleom oko preliminarne isporuke 120 tisuća solarnih panela za njihovo novo sjedište u Kaliforniji. Iz Solvisa naglašavaju, a to potvrđuju i iz Googlea, da je ovo samo početak jedne potencijalno velike i dugotrajne suradnje u projektima OIE.

Kako su uopće došli do ugovora s Googleom, kako vide situaciju te perspektivu obnovljivih izvora energije, a posebice solara te gdje je u svemu tome Hrvatska, za Poslovni dnevnik govori Stjepan Talan, predsjednik Uprave i vlasnik Solvisa.

Vezano za procjenu situacije s OIE u Hrvatskoj, Talan napominje da energetska strategija vezana uz OIE konačno predviđa znatan rast instalacija tj. volumen od nekoliko stotina MW do 2030. godine. “Realizacijom toga plana uvrstili bismo se u rang srednje razvijenih zemalja vezano uz korištenje energije sunca”, smatra vlasnik Solvisa koji ima stabilno dobru poziciju, može je dodano ojačati rastom volumena u Europi i SAD-u te napose pojavom povećanog hrvatskog tržišta.

Primjećuje da su instalacije solarnih elektrana u Hrvatskoj bile zanemarene, posebno na uštrb vjetroelektrana. U mnogim drugim zemljama, ističe, i jedan i drugi izvor električne energije bio je tretiran gotovo jednako.

Na pitanje o trendu postavljanja solara na krovove pogona i poslovnih zgrada, kaže da su najčešće instalacije solarnih elektrana male elektrane 3-6 ili više kW na krovovima obiteljskih kuća. “Tu su srednje elektrane 50-600 ili više kW na krovovima industrijskih pogona te srednje i velike sunčane elektrane na zemlji, od 1-50 ili više MW. Trenutno su ekonomski najopravdanije na industrijskim pogonima za vlastitu potrošnju i takav će se trend sigurno nastaviti i ubuduće”, vjeruje Talan.

Što se tiče zastupljenosti solara na obiteljskim kućama i stambenim zgradama, komentira kako su male solarne elektrane na obiteljskim kućama još uvijek premalo zastupljene. Procedura priključka je još uvijek prekomplicirana te smatra da bi cijelu proceduru trebalo pojednostaviti i unificirati. Trebalo bi, poručuje, kreirati tipske – male, srednje i veće komplete (kitove) i prilagoditi kućnim krovovima.

Gledajući Strategiju energetskog razvija Hrvatske, Talan smatra da ona slijedi globalne trendove i daje dosta optimizma za industriju koja bi trebala provesti zacrtane ciljeve. No, napominje da u Europi i svijetu nailazimo i na puno agresivniji pristup i zadaju se višestruko ambiciozniji ciljevi; posebno uz energiju sunca zbog smanjenja cijene opreme.

Projekt Google je pri završetku

Protekle dvije godine suradnjom Googleovih inženjera, švicarskog partnera kao integratora i Solvisovih inženjera kreiran je specifičan sunčani panel. “Solvis je potom proizveo oko 120.000 takvih panela koji su instalirani na kupoli Google data centra u SAD-u. Google kontinuirano gradi nove data centre širom SAD-a i svijeta pa je realno da se i na nekom od sljedećih odluče za takav tip krova. Radi se o inovativnom, funkcionalnom i atraktivnom vizualnom rješenju”, ističe Stjepan Talan, vlasnik Solvisa.