16.4 C
Zagreb
Subota, 11 svibnja, 2024

Newsletter 9. svibnja 2023.

IZDVAJAMO:

Slovenija: Na Pohorju planirana izgradnja 56 vjetroelektrana

Na Pohorju je planirana izgradnja 56 vjetroelektrana. Vjetrenjače visoke oko 200 metara, ako se projekt realizira, prostirat će se na području Areha, Treh kraljeva i Rogle. Istovremeno sve glasnije se upozorava da će projekt previše zadirati u netaknutu prirodu Pohorja. Iz Općine Slovenska Bistrica upozoravaju da se projektom treba upravljati kroz državni prostorni plan.Naime, Tvrtka Energija na vjetar planira izgraditi 35 vjetroelektrana na području Treh kraljeva i Areha, a u drugoj fazi još 21 vjetroelektranu na području Rogle. Bude li projekt u potpunosti realiziran, vizura Pohorja bit će potpuno promijenjena jer će se 56 vjetrenjača uzdizati više od 150 metara iznad vrhova pohorskih smreka. Kako su pojasnili iz tvrtke, projekt Vjetroelektrane Slovenska Bistrica trenutno je u fazi cjelovitog postupka izdavanja građevinskih dozvola za svih 56 vjetroelektrana. Izrađena je i procjena utjecaja na okoliš koju je izradila tvrtka ZaVita. Utvrđeno je da je utjecaj na okoliš i zdravlje ljudi tijekom izgradnje, rada i razgradnje vjetroelektrane prihvatljiv. Vjetrenjače će biti visoke oko 200 metara. Toranj će se uzdizati u visinu od preko 130 metara, a duljina svakog propelera iznosi nešto manje od 70 metara…Pročitaj više

3D tiskane vjetroturbine uskoro bi mogle napajati javne zgrade u Njemačkoj

U aktualnoj energetskoj krizi, koja podrazumijeva razne mjere štednje energije, mnogim javnim objektima poput škola postaje sve teže pokriti svoju potrošnju. – Ovim projektom po prvi put otvaramo novi put za urbanu proizvodnju energije u ovom opsegu kako bismo javne objekte učinili samodostatnim – rekao je profesor Jilman Ujgun sa Sveučilišta Constructor u njemačkom gradu Bremenu. Zajedno sa svojim timom, Ujgun proučava i razvija vjetroturbine koje će se proizvoditi pomoću sveučilišnog 3D pisača. No nije neobičan samo njihov način proizvodnje, nego i dizajn. Riječ je o vjetroagregatima s vertikalnom osi, što znači da je os glavnog rotora postavljena poprečno u odnosu na vjetar te da su glavne komponente smještene u samom dnu vjetroagregata. Vjetroturbine su namijenjene za korištenje u javnim zgradama, prvenstveno u školama. – Nakon uspješnog testiranja u srednjoj školi Hohenkirken, projekt će se lako i brzo proširiti kako bi se doprinijelo energetskoj tranziciji – rekao je Ujgun. Ali 3D printanje vjetroturbina nije ništa novo. Tako belgijska udruga From Waste to Wind izrađuje 3D printane vjetroturbine od reciklirane plastike…Pročitaj više

U Beču predstavljeno prvo vozilo za odvoz otpada na vodik

U Beču odnedavno prometuje prvo vozilo za prikupljanje otpada na vodik. U testnoj fazi umjesto dizelskog vozila čisti staze na Dunavskom otoku, jako je tih, siguran i klimatski neutralan. Vodik toči u punionici bečkog energetskog poduzeća Wien Energie u 21. gradskom okrugu Floridsdorf, a ekološku struju crpi iz fotonaponskog postrojenja matičnog Magistratskog odjela za gospodarenje otpadom, čistoću i vozni park (MA 48). Čitav projekt prate stručnjaci Tehnološkog sveučilišta u Beču pa se ispituju dodatne tehnologije kako bi se prilikom nabave vozila moglo posegnuti za iskustvom iz prakse. Cilj je bečke Čistoće vozila na dizelski pogon zamijeniti vozilima na alternativni pogon, a budućnost će pokazati koji je od dva načina pogona – na vodik ili struju – prikladniji. Izdržljivost baterije pri različitim temperaturama i rutama odnosno prikupljanu različitih vrsta otpada također se svakodnevno nadzire i prati. Prototip vozila za prikupljanje otpada uz jedno napajanje (za dvanaest minuta) može prijeći 160 kilometara, dvaput više nego dva električna komunalna vozila. Dva gorivna članka od po 30 KW tijekom vožnje pune bateriju kapaciteta 85 kWh koja proizvodi energiju za pogon dvaju električnih motora…Pročitaj više

Mobilni robot za punjenje električnih automobila

Broj električnih automobila u svijetu se sve više povećava i kroz sljedeće desetljeće bi trebali premašiti benzince, no infrastruktura za punjenje ih nažalost ne prati u toj stopi pa u većem dijelu svijeta nije tako jednostavno pronaći garažu ili slobodno parkirno mjesto sa specijaliziranim punjačem, a to će posebno postati problem kada na jednoj lokaciji na punjenje čeka više vozila. Oni koji imaju mogućnost punjenja u svojim kućama i garažama imaju nešto manje problema, ali se suočavaju s istim poteškoćama ako žele otići na dalji put. Tvrtka Autev je jedna od onih koje smatraju da bi bilo bolje i jeftinije tom problemu pristupiti tako da vaš automobil dođe napuniti mobilni robot nego da se gradi sve više specijaliziranih parkirališta s infrastrukturom za punjenje. Oni su stoga razvili Autev bota koji u osnovi predstavlja veliku bateriju ili powerbank na kotačima. Operateri velikih garaža ili druge tvrtke koje se odluče ući u biznis punjenja električnih vozila, u svojem softveru će dobiti narudžbu za punjenje vašeg automobila s GPS lokacijom na kojem se nalazi, nakon čega će vam poslati robota koji će se autonomno dovesti do vas, nakon čega ćete morati samo priključiti njegov kabel na svoje vozilo i izvršiti uplatu usluge punjenja putem aplikacije…Pročitaj više

VIJESTI IZ SVIJETA ZELENE ENERGIJE MOŽETE ČITATI SVAKI DAN PRIJAVOM NA NAŠ NEWSLETTER

Iz kategorije

Newsletter 12. travnja

IZDVAJAMO:  Je li moguće izgraditi energetsku infrastrukturu koja neće štetiti...

Newsletter 11. travnja

IZDVAJAMO:  Energija iz Sunca dovela je „Dobru energiju“ u Čakovec Na...

Newsletter 10. travnja

IZDVAJAMO:  Rimac dogovorio ogroman posao s BMW-om: ‘Ovo je možda...

Newsletter 9. travnja

IZDVAJAMO:  Neiskorišteni potencijal geotermalne energije u Hrvatskoj Hrvatska ima jedan od...

Newsletter 8. travnja

IZDVAJAMO:  Hrvatska u energetskoj tranziciji: Svoga konja za kaskanje imamo Prema...

Registrirajte se na naš Newsletter

Korištenjem ovog obrasca pristajete na Google reCAPTCHA, potvrđujete da ste upoznati s OIEH Politikom privatnosti te dajete suglasnost na prikupljanje i obradu osobnih podataka.

Podržavaju nas