14 C
Zagreb
Četvrtak, 2 svibnja, 2024

Newsletter 29. studeni

IZDVAJAMO:

Mjere za brže poboljšanje elektroenergetskih mreža

Kako bi pridonijela provedbi Europskog zelenog plana, Europska komisija predložila je akcijski plan za šire i brže uvođenje učinkovitijih elektroenergetskih mreža. EK je, valja naglasiti, već uspostavila pravni okvir za poboljšanje elektroenergetskih mreža u Europi. Budući da su tržišta EU-a potpuno integrirana, modernizirana infrastrukturna mreža omogućit će građanima i tvrtkama da koriste povoljniju i čišću energiju, priopćeno je iz Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj. Očekuje se da će potrošnja električne energije u EU-u do 2030. porasti za oko 60 posto. Mreže će se morati prilagoditi digitaliziranijem, decentraliziranijem i fleksibilnijem sustavu u kojem će resurse dijeliti milijuni krovnih fotonaponskih modula, dizalica topline i lokalnih energetskih zajednica, u koji će dolaziti sve više energije iz obnovljivih izvora na moru, u kojem će se puniti sve više električnih vozila i u kojem će rasti potreba za proizvodnjom vodika. Budući da je 40 posto naših distribucijskih mreža starije od 40 godina, a očekuje se i da će se kapacitet za prekogranični prijenosni kapacitet udvostručiti do 2030., potrebna su ulaganja u iznosu od 584 milijarde eura…Pročitaj više

Kod Benkovca se grade dvije sunčane elektrane

U krugu od oko pet kilometara planira se izgradnja dviju solarnih elektrana SE Kolarina i SE Raštević investitora, tvrtke Aureus Solis d.o.o. iz Zagreba. Odabrano područje prostora SE Kolarina obuhvaća otprilike 62 hektara, imala bi snagu 47,5 MW koja je povećana s prvotnih 38 MW, a SE Raštević će obuhvaćati 66 ha, imala bi snagu 53 MW koja je također povećana, a prvotno je iznosila 41 MW. Planirane solarne elektrane nalaze se pored autoceste A1. Lokacija sunčane elektrane Benkovac nalazi se na području naselja Miranje, na području katastarske općine Gornja Jagodnja i na području katastarske općine Šopot. Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je u svojim rješenjima za planirane solarne elektrane navelo i kako nije potrebno provesti glavnu ocjenu prihvatljivosti za ekološku mrežu. Dodali su kako ih je moguće izgraditi uz primjenu mjera zaštite okoliša. U suradnji s nadležnom Šumarijom trebat će definirati pristupne putove gradilištu, koristeći planiranu ili izgrađenu šumsku infrastrukturu…Pročitaj više

Slovenija: U listopadu, unatoč gašenju nuklearke, znatno veća proizvodnja električne energije

Neto proizvodnja električne energije u listopadu iznosila je 867 gigavat sati (GWh). U usporedbi s rujnom, kada je NE Krško zatvorena, bila je manja za 29 posto, a u odnosu na prethodni listopad, kada NE Krško nije radio zbog opsežnog remonta, bila je veća za 64 posto, objavio je statistički ured. Slovenija je u listopadu uvezla 962 GWh električne energije, a izvezla 776 GWh. U odnosu na prethodni listopad uvoz je manji za 21 posto, a izvoz veći za 18 posto. Statističari su objavili i podatke o prošlogodišnjem udjelu energije iz obnovljivih izvora u bruto finalnoj potrošnji energije u Sloveniji. To je bilo nešto više od 22,9%, što je 1,7 postotnih bodova manje nego 2021. U elektroenergetskom sektoru taj je udio porastao za oko dva postotna boda, na 37%, ponajviše zbog velikog porasta proizvodnje u solarnim elektranama (od 42,5 posto). U usporedbi s 2021. udio obnovljivih izvora u bruto finalnoj potrošnji energije najviše je smanjen u sektoru prometa, i to za 2,8 postotnih bodova, na oko 7,8 posto. Na smanjenje je izravno utjecala približno 23,3 posto niža potrošnja biogoriva u prometu, s druge strane, potrošnja svih goriva u prometu porasla je za 8,6 posto…Pročitaj više

Bransonov avion prvi preletio Atlanski ocean koristeći 100% ekološko gorivo

Avion kompanije Virgin Atlantic, prvi kojega pokreću alternativna goriva, odradio je svoj prvi prekooceanski let od londonskog Heathrowa do njujorške zračne luke JFK, izvijestio je BBC. Prvi ovakav let je, smatraju zrakoplovne kompanije, dokaz da je ekološki način leta ipak moguć. Međutim, nedostatak opskrbe gorivom i ostaje izazov, dok će za postizanje ciljeva nulte emisije biti potrebna druga tehnologija. Takozvana održiva zrakoplovna goriva (SAF) mogu se proizvesti iz različitih izvora, uključujući usjeve, kućni otpad i ulja za kuhanje.  Za ovaj let, Boeing 787 napunjen je s 50 tona održivog zrakoplovnog biogoriva. Koristile su se dvije vrste, od kojih se 88 posto dobiva iz otpadnih masti, a ostatak iz otpada proizvodnje kukuruza u SAD-u. Nakon testiranja i analize, let je odobrila britanska regulatorna uprava za civilno zrakoplovstvo ranije ovog mjeseca. U projekt su uključene brojne tvrtke, uključujući proizvođača motora Rolls-Royce i britansku multinacionalnu naftnu i plinsku kompaniju BP. Zrakoplovnu industriju posebno je teško dekarbonizirati, ali šefovi zrakoplovnih kompanija smatraju SAF najučinkovitijim dostupnim alatom za smanjenje neto emisija na nulu…Pročitaj više

VIJESTI IZ SVIJETA ZELENE ENERGIJE MOŽETE ČITATI SVAKI DAN PRIJAVOM NA NAŠ NEWSLETTER

Iz kategorije

Newsletter 12. travnja

IZDVAJAMO:  Je li moguće izgraditi energetsku infrastrukturu koja neće štetiti...

Newsletter 11. travnja

IZDVAJAMO:  Energija iz Sunca dovela je „Dobru energiju“ u Čakovec Na...

Newsletter 10. travnja

IZDVAJAMO:  Rimac dogovorio ogroman posao s BMW-om: ‘Ovo je možda...

Newsletter 9. travnja

IZDVAJAMO:  Neiskorišteni potencijal geotermalne energije u Hrvatskoj Hrvatska ima jedan od...

Newsletter 8. travnja

IZDVAJAMO:  Hrvatska u energetskoj tranziciji: Svoga konja za kaskanje imamo Prema...

Registrirajte se na naš Newsletter

Korištenjem ovog obrasca pristajete na Google reCAPTCHA, potvrđujete da ste upoznati s OIEH Politikom privatnosti te dajete suglasnost na prikupljanje i obradu osobnih podataka.

Podržavaju nas