Google od varaždinske tvrtke Solvis naručio 120 tisuća solarnih panela

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print
Varaždinska tvrtka Solvis najveći je hrvatski proizvođač solarnih panela/ Foto: Solvis

Svjetski tehnološki div Google prepoznao je kvalitetu hrvatske proizvodnje – za opremanje svoja dva podatkovna centra u Kaliforniji kompanija je naručila 120.000 solarnih panela od varaždinske tvrtke Solvis, piše Večernji list. Te specijalne panele, zajedno sa stručnjacima iz Googlea partnerom iz Švicarske, Solvis razvija već više od dvije godine. A, prema riječima direktora Stjepana Talana, s Googleom očekuju nastavak suradnje i nove narudžbe jer ova globalna kompanija planira sve svoje objekte širom svijeta opremiti solarnim panelima.

„Još prije nekoliko godina u Europi, pa i u SAD-u, nije bilo puno proizvođača solarnih panela pa je i to vjerojatno razlog što nas je kompanija Google prepoznala kao pouzdanog i kvalitetnog proizvođača. Razlog možda leži i u činjenici da Solvis nije velika kompanija pa uz kvalitetu može brzo i učinkovito odgovoriti na specifične zahtjeve kupaca. Mi danas, primjerice, imamo dvostruko više narudžbi od naših proizvodnih mogućnosti, što nam jamči popunjenost naših kapaciteta u sljedeće dvije godine“, kaže Talan, inače vlasnik i suvlasnik, s članovima obitelji, nekoliko tvrtki koje djeluju u Varaždinu i zapošljavaju više od 400 djelatnika.

Stjepan Talan, inovator, osnivač i direktor varaždinske tvrtke Solvis
Stjepan Talan, inovator, osnivač i direktor tvrtke Solvis

Solvis je proizvodnju solarnih panela započeo 2008. godine, pred veliku gospodarsku krizu. Tih je godina, kaže Talan, sve do 2015., bilo vrlo teško. To nije bilo samo vrijeme opće gospodarske krize, nego i krize u solarnoj industriji. “Naša prvotna ideja je bila da solarne panele primarno plasiramo na domaće tržište. No, tržišta u Hrvatskoj nije ni bilo i nije bilo potražnje za solarnim panelima. Tek nakon godina ulaganja i mukotrpnog rada na tehnološkom razvoju kreirali smo visokokvalitetne proizvode koji su našli svoje tržište u Europi. Naši glavni kupci od tada su u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Nizozemskoj, Austriji”, ističe Talan za Večernji.

Prva proizvodna linija bila je postavljena za kapacitet od 15 MW, a danas tvrtka ima kapacitet 300 MW solarnih panela godišnje. Broj radnika je od početnih 12 porastao na 340. Počeli su s jednim tipskim solarnim panelom, a danas proizvode desetak vrsta. Ključ uspjeha, smatra Talan, leži u razvoju novih tehnologija koji im je važniji od samog volumena proizvodnje. Zbog povećanja proizvodnih kapaciteta kontinuirano i zapošljavaju, kako visokoobrazovane kadrove, najviše inženjere elektrotehnike i strojarstva koje onda dodatno educiraju i osposobljavamo za proizvodnju, tako i kadrove koji rade na proizvodnim linijama.

Direktor Solvisa smatra da će zahvaljujući Europskom zelenom planu potražnja za solarnim panelima kontinuirano rasti još barem dvadesetak godina. No, napominje da je važno da dugoročnim ugovorima bude osiguran otkup struje te da se premijskim sustavom dodatno osigura i stabilizira tržište i tako izbjegne volatilnost na tržištu struje. “Hrvatska bi na proljeće trebala pokrenuti premijski sustav na koji će se oslanjati svi koji se odluče ulagati u obnovljive izvore energije. Zato sa sigurnošću mogu reći da je solar posao budućnosti“, poručuje Talan.