IZDVAJAMO:
Stupila su na snagu nova EU pravila tržišta električne energije
Nova pravila tržišta električne energije, koja je usvojila Europska unija, stupila su na snagu 16. srpnja, te ih od sada nacionalne vlade zemalja članica EU moraju provoditi. U okviru novog dizajna tržišta električne energije, SolarPower Europe je predstavio sveobuhvatan dokument koji obuhvaća ključna tehnička područja zakona, njihovu važnost i preporuke solarnog sektora za njihovu implementaciju. Ovaj dokument, opisan kao “jedinstvena platforma,” ima za cilj olakšati razumijevanje i provedbu novih pravila. Ključne tehničke točke uključene u preporuke su: Ugovori za razliku, Ugovori o kupnji energije, Dijeljenje energije, Namjenski mjerni uređaji, Postupci priključka na mrežu i karte kapaciteta mreže, Fleksibilni ugovori o priključku na mrežu, Predvidljive investicije, Procjene potreba za fleksibilnošću. Prema procjenama, kapacitet EU solarne energije porast će s 269 GW, koliko je iznosio na kraju 2023. godine, na ambiciozan cilj od 750 GW do 2030. godine, u skladu s ciljem REPowerEU…Pročitaj više
Europski revizori: Ciljevi EU-a u pogledu zelenog vodika nisu realni
Ciljevi Europske unije za proizvodnju i uvoz zelenog vodikovog goriva nerealni su i malo je vjerojatno da će biti ispunjeni unatoč milijardama eura financiranja, priopćio je u srijedu Europski revizorski sud (ECA). Europska komisija postavila je ciljeve za proizvodnju do 10 milijuna tona obnovljivog vodika do 2030. i uvoz dodatnih 10 milijuna tona. Iako nisu obvezujući, ciljevi su dio planova bloka da prekine svoju ovisnost o uvozu ruske energije. U izvješću, ECA je rekla da se ti ciljevi temelje na ‘političkoj volji‘, a ne na temeljitoj analizi, a EU je daleko od puta da ih ispuni. Još jedan cilj koji je Bruxelles postavio, a koji uključuje instalaciju najmanje 40 gigavata elektrolizera obnovljivog vodika do 2030., bila je ideja koju je u dokumentima predložila lobistička skupina za vodik, otkrili su revizori. Unatoč tome što je EU financiranje od 18,8 milijardi eura dostupno za projekte zelenog vodika, projekti koji bi dodali manje od 5 GW proizvodnog kapaciteta do 2030. dosegnuli su naprednu fazu, iako su projekti s ukupno oko 50 GW kapaciteta također u ranijoj fazi procjena…Pročitaj više
BiH koristi manje od 7% potencijala vjetra, iskorištavanje te energije još je u povojima
Međunarodna agencija za energetiku (IEA) procjenjuje da će se u svijetu potrošnja energije povećati za 40 posto tijekom sljedeća dva desetljeća, što znači da vlade svih zemalja trebaju provoditi posebne mjere. Neracionalna potrošnja energije i trend sve veće potražnje za njom, s jedne strane, te konstantno povećanje cijene energije, koja je još uvijek zasnovana na socijalnim komponentama, kao i sve stroži propisi zaštite okoliša, s druge strane, čine da energetska učinkovitost i u BiH postane prioritet te zauzme značajno mjesto kao optimalno rješenje koje nema alternativu. BiH i cijela regija imaju ogroman potencijal u obnovljivim izvorima energije. Prema najnovijem izvješću međunarodnog istraživačkog centra za klimu i energiju Ember, lani su u vjetroelektranama proizvedena 2304 teravatsata (TWh) električne energije, za 9,8 posto više nego godinu ranije, čime je njihov udio u ukupnoj svjetskoj proizvodnji tog energenta povećan sa 7,3 na 7,8 posto…Pročitaj više
San Francisco uvodi prvi svjetski trajekt na vodik s nultom emisijom
San Francisco je grad prepun Tesli i svih mogućih marki automobila s nultom emisijom. Sada postaje pionir u održivom pomorskom prijevozu s pokretanjem Sea Changea, prvog “potpuni čistog” trajekta na vodik, koji kreće za par dana. Katamaran dužine 70 metara s kapacitetom za 75 putnik, znakovitog imena, Sea Change ima pogonski sustav s 360 kW PEM gorivim ćelijama, 100 kWh litij-ionsku bateriju i električni pogonski motor od 600 kW. Brod može postići brzine do 15 čvorova, a standardni radni opseg mu je od 8 do 12 čvorova. Jedini nusprodukt trajekta je vodena para, koja se pretvara u vodu pa je putnici mogu piti za vrijeme vožnje, i toplina, kojom se djelomično griju prostorije kad zahladi. Time se može okarakterizirati kao brod s pravom nultom emisijom. S dometom od 300 nautičkih milja i mogućnosti rada 16 sati prije punjenja goriva, Sea Change pokazuje potencijal za promet na kratkim morskim rutama…Pročitaj više
VIJESTI IZ SVIJETA ZELENE ENERGIJE MOŽETE ČITATI SVAKI DAN PRIJAVOM NA NAŠ NEWSLETTER