Sektor mobilnosti igra ključnu ulogu u tranziciji prema održivom razvoju, što predstavlja cilj Europskog zelenog plana. Za razliku od ostalih sektora, čini se da mobilnost zaostaje u procesu dekarbonizacije: jedini je sektor koji je povećao emisije koje utječu na klimatske promjene od 1990. Stoga je smanjenje emisija stakleničkih plinova povezanih s mobilnošću za 90 posto do 2050., kako bi se podržao cilj EU-a da postane prvi klimatski neutralan kontinent, nesumnjivo vrlo ambiciozan cilj. Pritom dekarbonizacija sektora mobilnosti zahtijeva duboku transformaciju, namijenjenu otvaranju novih konkurentnih scenarija i poslovnih prilika. Upravo su aktualni izazovi elektromobilnosti bili središnja tema rasprave na webinaru ‘Održivi promet i eMobilnost kao novi koncept u energetici i prometu’, koji se održao u četvrtak, 11. prosinca.
Panelisti:
Željko Purgar, poslovno savjetovanje, Željko Purgar s.p.
Domagoj Puzak, tim za e-Mobilnost HEP Grupe
Tin Koren, voditelj marketinga, Strujni krug udruga vozača EV
Igor Ban, E-Mobility Manager, TSG Croatia, Piraex
Doc. dr. sc. Vedran Kirinčić, Tehnički fakultet Rijeka – moderator
Tomislav Čop, EIHP – gost
Partneri: OTOK KRK ENERGIJA i Alumni klub Tehničkog fakulteta Rijeka
Na webinaru je istaknuta potreba redefiniranja sustava poticaja za kupnju vozila te pitanje naknade za korištenje elektroenergetske mreže. Nadalje, ukazano je na potrebu revizije Nacionalnog okvira politike za uspostavu infrastrukture i razvoj tržišta alternativnih goriva u prometu, sukladno aktualnim cijevima u području prometa na razini EU. Istaknuta je i uloga EU projekata i sredstava u procesu razvoja emobilnosti.
Zagovara se aktivna edukacija svih uključenih dionika, prvenstveno u pogledu sagledavanja financijskog i okolišnog aspekta elektromobilnosti, odnosno jačanje suradnje prometnog i energetskog sektora. Posebno je bio naglašen potencijal jačanja i poboljšanja hrvatske turističke ponude, s uspostavom cjelovitog ekosustava električne mobilnosti i drugih komparativnih razvojnih prednosti hrvatske elektromobilnosti.
Zbog iznimno povoljnog specifičnog emisijskog faktora potrošene električne energije u Hrvatskoj, istaknuto je da masovna elektrifikacija individualnog motornog prometa ima puno veći potencijal smanjenja emisija stakleničkih plinova, veće energetske učinkovitosti i većeg udjela korištenja obnovljivih izvora energije hrvatskog društva u cjelini, nego u drugim, razvijenim državama EU i globalno.
Snimku možete pogledati na linku: