10.2 C
Zagreb
Nedjelja, 28 travnja, 2024

Newsletter 7. veljače

IZDVAJAMO: 

EK preporučuje smanjenje emisija za 90 posto do 2040.

Europska komisija u utorak je preporučila neto smanjenje emisije stakleničkih plinova do 2040. godine za 90 posto, što je prolazni cilj prema konačnom u kojem bi Europa trebala biti klimatski neutralna do 2050. Komisija je također objavila dokument s obrisima planova za uklanjanje i skladištenje ugljika iz atmosfere, što zahtijeva goleme investicije u nove tehnologije. EU je u svom Zelenom planu zacrtao cilj da do 2050. postane klimatski neutralan. Kao prolazni cilj dogovoreno je smanjenje za 55 posto u odnosu na emisije iz 1990. do 2030. Sada je Komisija izašla s preporukom o smanjenju za 90 posto do 2040. Zasad je riječ samo o preporuci, a konkretan zakonodavni prijedlog trebala bi dati nova Komisija koja bi trebala stupiti na dužnost 1. studenoga. Prema projekcijama Komisije, energetski sektor trebao bi postići punu dekarbonizaciju nedugo nakon 2040. zahvaljujući obnovljivim izvorima, nuklearnoj energiji, energetskoj učinkovitosti, skladištenju ugljika i geotermalnim izvorima. Prometni sektor trebao bi biti dekarboniziran kombinacijom tehnoloških rješenja i cijenom ugljika…Pročitaj više

EU nema namjeru ograničiti uvoz solarnih panela iz Kine

Europski proizvođači opreme za fotonaponske sustave muče se ostati u poslu i optužuju Kinu za zloupotrebe u trgovinskoj politici. Međutim, Europska komisija daje prioritet klimatskim ciljevima i uvođenju energije iz obnovljivih izvora i nema namjeru uvesti mjere protiv dampinga solarnih panela. Organizacija SolarPower Europe smatra da umjesto pribjegavanja uvoznim restrikcijama, EU treba hitno pojačati podršku domaćoj industriji. Europska povjerenica za financijsku stabilnost, financijske usluge i uniju tržišta kapitala Mairead McGuinness složila se u obraćanju Europskom parlamentu da je skok uvezenih količina fotonaponske opreme doveo do obaranja cijena za više od 40 posto. Ta situacija pogoduje građanima i instalaterima, ali je jasno da stvara izazove proizvođačima u Europskoj uniji, kazala je. Domaća industrija je više puta upozorila da uvoz kineskih solarnih panela ugrožava njen opstanak. Iako se očekivalo da Europska komisija reagira, McGuinness je odbacila pozive na uvođenje mjera protiv dampinga. Te mehanizme treba aktivirati samo kada su „u općem interesu unije“, naglasila je…Pročitaj više

Projekt Rimčevih robotaksija prikupio novih 100 milijuna eura investicije od saudijskog fonda

Project 3 Mobility, hrvatska kompanija Mate Rimca koja razvija novi ekosustav urbane mobilnosti, zaključila je investicijsku rundu (Seriju A), čime je zaokružila dosadašnje financiranje od strane privatnih investitora na iznos od 100 milijuna eura, stoji u priopćenju te tvrtke. U ovoj je investicijskoj rundi Project 3 Mobility privukao istaknute globalne kompanije i investitore. U hrvatsku je kompaniju, naime, investirao jedan od najvećih investicijskih fondova na svijetu – Public Investment Fund (PIF) iz Saudijske Arabije, kojem je ovo prva investicija u Hrvatskoj. Marko Pejković, glavni izvršni direktor Project 3 Mobilityja, istaknuo je da su vrlo zadovoljni zatvaranjem ove investicijske runde. – Ponosni smo na još jednu potvrdu vrijednosti našeg projekta koji će revolucionarizirati promet i poboljšati kvalitetu života u urbanim sredinama. Vjerujemo da će projekt donijeti značajne koristi za Hrvatsku, kroz pokretanje tvornice za velikoserijsku proizvodnju autonomnih električnih vozila, ali i na druge načine, poput suradnje s hrvatskom akademskom zajednicom – izjavio je Pejković…Pročitaj više

Njemačka studija zaključuje da su električni automobili mnogo „čišći“ od benzinaca

Proizvodnja električnih automobila energetski je intenzivna te u većini slučajeva još uvijek zahtijeva tvari poput kobalta, nikla i rijetkih zemalja, čija razgradnja može biti popraćena velikom štetom za okoliš. Električna energija koju pokreću električni automobili trenutno samo djelomično dolazi iz obnovljivih izvora energije. Kritičari stoga opetovano postavljaju pitanje jesu li električni automobili doista ekološki i klimatski prihvatljiviji? Studija u ime Savezne agencije za okoliš Njemačke razjašnjava ove sumnje kroz nove brojke. Prema rezultatima, električni automobili registrirani 2020. su oko 40 posto manje štetni za okoliš od automobila s benzinskim motorom, s tim da je do 2030. moguće povećanje te brojke do 55 posto. Za potrebe studije, Institut za istraživanje energije i okoliša Heidelberg ispitao je ne samo rad vozila, već i njihove ukupne emisije, kao što je proces proizvodnje. Osim emisije stakleničkih plinova, znanstvenici su uzeli u obzir potrošnju energije, resursa i vode te emisije onečišćujućih tvari u zraku, vodi i tlu…Pročitaj više

VIJESTI IZ SVIJETA ZELENE ENERGIJE MOŽETE ČITATI SVAKI DAN PRIJAVOM NA NAŠ NEWSLETTER

Iz kategorije

Newsletter 12. travnja

IZDVAJAMO:  Je li moguće izgraditi energetsku infrastrukturu koja neće štetiti...

Newsletter 11. travnja

IZDVAJAMO:  Energija iz Sunca dovela je „Dobru energiju“ u Čakovec Na...

Newsletter 10. travnja

IZDVAJAMO:  Rimac dogovorio ogroman posao s BMW-om: ‘Ovo je možda...

Newsletter 9. travnja

IZDVAJAMO:  Neiskorišteni potencijal geotermalne energije u Hrvatskoj Hrvatska ima jedan od...

Newsletter 8. travnja

IZDVAJAMO:  Hrvatska u energetskoj tranziciji: Svoga konja za kaskanje imamo Prema...

Registrirajte se na naš Newsletter

Korištenjem ovog obrasca pristajete na Google reCAPTCHA, potvrđujete da ste upoznati s OIEH Politikom privatnosti te dajete suglasnost na prikupljanje i obradu osobnih podataka.

Podržavaju nas