Električna vozila više nisu novost, o njima se piše na svakodnevnoj bazi u smislu sve bržeg razvoja, snažnijih baterija i daljeg dometa. Tehnologija polako ali sigurno prelazi i na ostala vozila, a jedno od zanimljivijih je električni autobus. Iako se o njima malo piše, električni autobusi počeli su obarati nove rekorde. Nedavno je zabilježena najveća udaljenost prevaljena s nekim električnim vozilom. Osim toga, najavljena je i gradnja jedne od najvećih tvornica u kojoj će kineska tvrtka BYD proizvoditi upravo električne autobuse.
Koliko daleko možemo stići s jednim punjenjem baterija?
Kada govorimo o električnim vozilima, pitanje udaljenosti koju vozilo može prevaliti jednim punjenjem baterije jedno je od najčešćih i najvažnijih pitanja. U rujnu ove godine kalifornijski proizvođač Proterra uspio je s jednim punjenjem baterija doseći 1772 kilometara. To je rekordna udaljenost ostvarena bilo kojim električnim vozilom. Ako to stavimo u kontekst stvarnih putovanja, tim bismo autobusom s jednim punjenjem iz Zagreba mogli stići u London, Barcelonu, Göteborg ili jednostavno otići do Dubrovnika i nazad.
Dvanaest metarski autobus u sebi ima ugrađene baterije kapaciteta 660 kWh koje se na Proterrinim punjačima napune za manje od 3 sata. Autobus ima ubrzanje od nule do 100 km/h za oko 20 sekundi. Najveća brzina koju Proterrin autobus može razviti je 105 km/h.
Kineski električni autobusi će se proizvoditi i u SAD-u?
Baš kao i solarni krovovi na električnim vozilima ovaj rekord sigurno je tehnološka prekretnica za razvoj električnih autobusa. Na sličan način omanju revoluciju je odlučio napraviti i kineski BYD predstavivši najveću tvornicu električnih autobusa u Sjevernoj Americi. U tvornici površine 42 tisuće kvadratnih metara planira godišnje proizvesti 1.500 vlastitih električnih autobusa. Riječ je o autobusima čiji trenutni domet s jednim punjenjem baterija iznosi oko 250 km. Važno je istaknuti kako tvornica za svoj rad u potpunosti koristi obnovljive izvore energije.
Želja za održivošću i razvojem mreže održivih vozila ponukat će velike gradove da osim automobila uvedu i druga električna vozila. Električni autobusi su zanimljiv segment javnog prijevoza čijom će implementacijom gradovi značajno doprinijeti smanjenju emisija stakleničkih plinova.
Fotografije: Proterra